Monday, December 05, 2005

De neus van Sinterklaas


De titel van deze post slaat werkelijk nergens op want ik wil het helemaal niet over de Goedheiligman hebben maar om hem nu helemaal te verzwijgen op zijn verjaardag die helemaal zijn verjaardag niet is maar morgen pas (maar ik kan me zo voorstellen dat je geen zin hebt om kadootjes rond te gaan brengen op je verjaardag en dat je op 6 december met je pieten een bisschopswijntje met een oud stukkie speculaas tot je wilt nemen of juist niet natuurlijk liever een biertje en een pizza) vind ik ook zo sneu voor de goede man dus vandaar dit relaas.
Het neusgedeelte van deze post: Blowen verbieden op straat. Het schijnt dus om de geur te gaan en niet om het blowen zelf, heb ik begrepen. Nou, daar zakt mijn broek wel een beetje van af, (was dat maar waar na al die chocoladeletters) want zo'n vleugje wietlucht in het langslopen valt toch reuze mee. En als het je niet meevalt loop je maar iets sneller door. Er valt toch een hoop geurterreur te bestrijden vóór we tenslotte bij het blowen terechtkomen, wat te denken van: rokende mensen uberhaupt en speciaal die met natte regenjassen, mensen met een vreselijke kegel 's avonds in de metro,mensen die in het wild rijstwafels zitten te eten en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar vooral: teveel parfum en aftershave. Meteen verbieden. Verschrikkelijk. Bij supermarkten moet er 's morgens gecontroleerd gaan worden door speciale handenruikers, zodat de handvatten van de karretjes niet de rest van de ochtend naar aftershave ruiken. Ben je wel eens thuisgekomen van boodschappen doen met het gevoel: er is iemand in m'n huis geweest? En dan tot de ontdekking komen dat die aftershavelucht van je handen af komt? Ik bedoel maar. Als we iets gaan verbieden, dan éérst dát.

6 comments:

Anonymous said...

Parfum was volgens mij ooit bedoelt om te verleiden en niet om de omgeving te verontreinigen. Helemaal mee eens dus.

Ron said...

En de draaiorgels, waar ze nu de Rotterdamse hangjongeren (en de rest van de bevolking?) mee 'wegpesten', gaan ze die nu ook wettelijk verbieden?

Irene said...

@Ron: die draaiorgels vind ik niet zo erg, wél die mannen met die geldbakjes erbij! ;-)

Anonymous said...

Het is z'n sterfdag, 6 december. Naamdag voor de katholieken.

Anonymous said...

Over Sinterklaas heb ik het dan.

Irene said...

@Max:Ik ben blij dat ik het weet, van die naamdag. Sneu voor zo'n katholiek, als je Sinterklaas heet.
;-)